Informacje
Kolekcja: Repozytorium Instytucjonalne KUL
Dostępne języki: PL
Opis archiwalny
Prawa autorskie
Notatki
Opis archiwalny
Identyfikacja:
Sygnatura obiektu: ReKUL/29
Tytuł: Książka Marty Buk-Cegiełki i Anny Badory „Nauczanie Jana Pawła II w procesie wychowawczo-dydaktycznym szkoły. Tom II: Nauczanie Jana Pawła II w procesie lekcyjnym”
Data: 2020
Rozmiar i nośnik: 254 strony; papierowy dokument archiwalny
Twórca: Repozytorium Instytucjonalne KUL
Repozytorium: Katolicki Uniwersytet Lubelski
Zawartość: A. Badora, M. Buk-Cegiełka, "Nauczanie Jana Pawła II w procesie wychowawczo-dydaktycznym szkoły. Tom II. Nauczanie Jana Pawła II w procesie lekcyjnym", Kraków 2020.
Głównym celem II tomu Nauczanie Jana Pawła II w procesie lekcyjnym jest próba odpowiedzi na pytanie: Jakie są sposoby zastosowania nauczania Jana Pawła II w procesie lekcyjnym na różnych etapach edukacyjnych? Poszukując odpowiedzi na pytanie zastosowano metodę analizy literatury oraz projektowania dydaktycznego. Analizie poddano literaturę z zakresu dydaktyki szkolnej ze szczególnym uwzględnieniem poszczególnych elementów procesu lekcyjnego. Podjęto także próbę ukazania możliwości ubogacenia procesu lekcyjnego nauczaniem Jana Pawła II. Wskazano na wybrane elementy strukturalne strategii dydaktycznej Jana Pawła II oraz podkreślono znaczenie strukturalno-metodycznych elementów procesu integralnego wychowania osoby, do których zalicza się aktywność podmiotowo-osobową, autorytet, spotkanie, dialog oraz cierpienie. Dzięki przeprowadzonym analizom możliwe było wskazanie sposobów zastosowania oraz ukazanie szczegółowej egzemplifikacji nauczania Papieża w tym procesie. 254 ss.
Indeks osobowy:
Rok:
Zgłoś uwagi
Projekt zrealizowany przez: 

Projekt współfinansowany przez: 

Patronat: 

Partnerzy: 






























